Yamaha MT-07

De Yamaha MT-07 heeft aan pluspunten geen gebrek. Als wij een motorfiets zouden kopen, zou de de MT-07 altijd in het lijstje staan. De Yamaha MT-07 is de droommotor die handelbaar en wendbaar is en enorm pleziert, maar niet bedreigend overkomt en meer dan voldoende in zijn mars heeft om je onder alle omstandigheden kostelijk te vermaken. Niet onbelangrijk: hij is ook nog eens betaalbaar in aanschaf en dagelijkse kosten. Een MT-07 scoort niet alleen hoog op het vlak van prijs-kwaliteitverhouding, maar ook bij de prijs-pretverhouding. Hij biedt veel waar en plezier voor zijn geld.

De Yamaha MT-07 is al WA te verzekeren vanaf €3,21 per maand. Een WA Beperkt Casco dekking, verzekert je ook tegen storm, brand en diefstal, de premie hiervan begint bij €9,62 per maand. Een WA Volledig Casco dekking (ook wel Allrisk genoemd) kan vanaf €10,69 per maand.

Yamaha Niken GT

De Yamaha Niken is een prestatie van formaat. Een compleet nieuw ontwikkelde, supergeavanceerde voorwielophanging, gecombineerd met een uitstekend rijwielgedeelte en een heerlijke driecilinder. Je ziet meteen dat de ingenieurs echt alles uit de kast hebben gehaald om iets bijzonders te bouwen. De Niken is een uitstekende en vooral enorm veilige kilometervreter, die als GT nog meer uit de verf komt. Ga je voor technische innovatie, eigenzinnige keuzes en heel veel grip, dan dient de Niken zeker op je uitprobeerlijst te staan. Een proefrit raden wij zeker aan.

Wat kost het verzekeren van een Yamaha Niken GT bij MotorNL? Bereken je premie hier: https://motornl-verzekering.nl/premie-berekenen/

Een WA premie begint al bij €3,21 per maand. Een WA Beperkt Casco dekking kan al vanaf €10,96 per maand. De Yamaha Niken GT allrisk verzekeren kan al vanaf €18,29 per maand!

Yamaha Tracer 700 – 2020

Als je al een Yamaha Tracer 700 bezit, hoef je niet direct naar de winkel te rennen om het laatste model te kopen. De verschillen zijn echt niet zo gigantisch. Als je nog geen Tracer 700 hebt, overweeg dan wel een spurt richting dealer, want de Yamaha Tracer 700 is nog altijd een geweldenaar die motorrijden makkelijk maakt. Het is een betaalbare topper bovendien. Al zou ik een paar euro achter de hand houden om de te zachte vering aan te pakken. Daarmee is de achilleshiel van de Yamaha Tracer 700  wel benoemd, ook al is die hiel nu instelbaar. Om het geheel weer in balans te brengen, komt nu het motorblok ter sprake. Het is een feestnummer dat zich aanpast aan jouw stemming en er dan qua stemming altijd een schepje bovenop doet. Het is een nogal inspirerend blok dat een mens speels maakt. Het maakt motorrijden een waar plezier, maar dat geldt voor de hele Yamaha Tracer 700. Je zit er goed op, het voelt goed, het oogt goed en het doet goed. Daarmee verdient de Yamaha Tracer 700  volkomen terecht de geuzentitel allemansvriend. Voor de goede orde: dat is een compliment. Een Yamaha Tracer 700 verzekeren kan al vanaf €3,21 per maand voor een WA dekking. Wilt u liever brand en diefstal meeverzekeren dan kan dat al vanaf €9,62 per maand. Een Volledig Casco dekking kan al vanaf €10,69 per maand.

test Yamaha FJR1300

Yamaha FJR1300AS Ultimate Edition – 2020

‘De FJR is als iemand die vlak voor zijn pensionering zit en zijn tijd uitzingt’, was mijn eerste gevoel. Op vlakken als elektronica beginnen de jaren te tellen. Met het verstrijken van de kilometers draaide mijn mening 180 graden. De Yamaha FJR1300 bewijst al twintig jaar dat gewoon nog altijd bijzonder is. Het hoeft niet over de top bij een toerfiets. Meer dan een dijk van een blok, een uitgekiend rijwielgedeelte, een goede ergonomie en een ontwikkeltraject met visie is niet nodig om een tijdloze toertopper neer te zetten. De pluspunten uit 2001 zijn nog altijd pluspunten: een beresterk blok verveelt nooit, een stijf en tegelijk comfortabel rijwielgedeelte evenmin. De ultieme Yamaha FJR1300 hoeft voor mij geen automatische versnellingsbak te hebben. Een gewone bak met koppeling doet meer recht aan een rechttoe-rechtaantoermotor die bijzonder is omdat hij al die jaren gewoon en zichzelf is gebleven. Jammer dat het verplichte einde voor de Yamaha FJR1300 nadert, want op pure rijkwaliteiten kan hij nog jaren mee. De vanaf- WA premie voor deze dikke Yamaha FJR is slechts €3,21 per maand. Brand en diefstal verzekeren kan al vanaf €13,15 per maand. Een WA Volledig Casco (allrisk) dekking kan via de MotorNL verzekering al vanaf €21,39 per maand. Meer weten? Bereken hier je premie!

Yamaha MT-07 – 2021

De 2021-update, oftewel EU5-update, van de Yamaha MT-07 mag dan niet zo ingrijpend zijn, het zorgt wel voor verdeeldheid. Waren de vorige generaties behoorlijk braaf getekend, krijg je nu twee kampen. You love it or hate it. Daar moet ik wel bij zeggen dat de MT-07 op persfoto’s nogal uitdagend overkomt. In het echt valt het allemaal best mee en zie je een motor die designtechnisch klopt. De overige updates, zoals de nieuwe remschijven en het nieuwe rubber kloppen ook. Je krijgt er geen andere rijsensatie door, maar het is in ieder geval wel een verbetering. Bekijk de levensloop van de MT-07 als volgt: het eerste model in 2013 was een schot in de roos, een diamant. Bij de facelift in 2018 werd die diamant opgepoetst en bijgeslepen. Nu, in 2021, krijgt die nog een extra blinkende laag. Met een klein, opvallend, rond led-steentje in het midden.

Het verzekeren van een Yamaha MT-07 is een fluitje van een cent en hoeft ook helemaal niet duur te zijn. Het hebben van schadevrije jaren is wel een belangrijke schakel in een scherpe premie. Bij de MotorNL verzekering kun je opbouwen tot 80% no-claim korting. Bij deze 80% no-claim korting kun je een Yamaha MT-07 al verzekeren vanaf €3,21 per maand. Een verzekering tegen diefstal (WA Beperkt Casco) is al af te sluiten vanaf €9,62 per maand. WA Volledig Casco kun je de Yamaha MT-07 al verzekeren vanaf €11,08 per maand! Dat is geen geld toch?

Yamaha MT-09

Val ik in herhaling als ik zeg niet te kunnen begrijpen waarom je als motorfabrikant zo hamert op de ‘Dark Side of Japan’ als je het zonnetje in huis hebt? Als de Yamaha MT-09 al een donkere kant heeft, dan is dat zijn vermogen om het beest(je) in iedere rijder los te maken. Eigenlijk is dat ook iets positiefs. De Dark Side brengt juist licht in motorlevens. Niet alleen in dat van de notoire scheurneus, maar ook van de normale motorrijder. Soms krijgt een motorredacteur de vraag welke motorfiets hij als enige in zijn schuur wil hebben. Deze MT-09 staat met stip in mijn voorkeurslijstje. De Yamaha is betaalbaar, comfortabel, een prima forensenfiets, een heerlijk scheurijzer, wendbaar, leuk en de koppel- en karaktervolle driecilinder is de kers op de taart. Uiterst zorgvuldig heeft Yamaha elke ergernis en zwakte uit de MT-09 geslepen en een zo goed als perfecte fiets neergezet. Oké, niet elk knopje zit onder handbereik, de benzinetank, dashboard en stuuruitslag mogen persoonlijk groter van mij, maar echte grote ergernissen zijn verdwenen. Het blok luistert nu wel prachtig naar de instructies van de rechterhand. De elektronica doet onopvallend en dus goed zijn werk. De zitpositie en kniehoek blijven riant voor een naked. Van welke kant je de MT-09 ook bekijkt, nergens ontwaar je een ‘Dark Side’. Laat de reclamejongens die verantwoordelijk zijn voor die slogan alsjeblieft uit hun nek lullen, maar geloof er niets van. Met een Yamaha MT-09 haal je de zon in huis.

MotorNL verzekering helpt je graag met het verzekeren van jouw Yamaha MT-09! Je kunt bij ons helemaal zelf kiezen wat je wel of niet wilt meeverzekeren. Pechhulp niet nodig? Dan laat je deze achterwege! Vind je het fijn om jouzelf als bestuurder extra te verzekeren? Dan kun je de Schadeverzekering voor Opzittenden aanvinken. Zit je goed in de slappe was? Dan kun je je eigen risico verhogen. Net als dat je deze kunt verlagen als je iets krapper in kas zit! Een Yamaha MT-09 WA Volledig Casco (Allrisk) verzekeren kan al vanaf €16,12! Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou? Bereken snel je premie! Kom je er niet uit? Bel ons gerust: 0172-427 298

Yamaha Tracer 7

Als je al een Yamaha Tracer 7 bezit, hoef je niet direct naar de winkel te rennen om het laatste model te kopen. De verschillen zijn echt niet zo gigantisch. Als je nog geen Tracer 700 hebt, overweeg dan wel een spurt richting dealer, want de motorfiets is nog altijd een geweldenaar die motorrijden makkelijk maakt. Het is een betaalbare topper bovendien. Al zou ik een paar euro achter de hand houden om de te zachte vering aan te pakken. Daarmee is de achilleshiel van deze motorfiets wel benoemd, ook al is die hiel nu instelbaar. Om het geheel weer in balans te brengen, komt nu het motorblok ter sprake. Het is een feestnummer dat zich aanpast aan jouw stemming en er dan qua stemming altijd een schepje bovenop doet. Het is een nogal inspirerend blok dat een mens speels maakt. Het maakt motorrijden een waar plezier, maar dat geldt voor de hele Tracer. Je zit er goed op, het voelt goed, het oogt goed en het doet goed. Daarmee verdient hij volkomen terecht de geuzentitel allemansvriend. Voor de goede orde: dat is een compliment.

Yamaha Tracer 9

Wordt het een Tracer 9 of een GT. Die keuze is aan jou. De manier waarop je een motor gebruikt bepaalt de keus. Een zekerheid heb je: in beide gevallen krijg je waar voor je geld. Het is geen verrassing dat de GT luxer aanvoelt. Meer als een volwassen reismachine of een 365-dagen-per-jaar-fiets. De zeventien kilo lichtere Tracer 9 voelt door zijn iets straffere veerinstelling een tikkeltje sportiever en directer aan. Daardoor kies ik die, maar de aanwezige journalisten waren hopeloos verdeeld. De een wil een GT, de ander een gewone Tracer. Nogmaals, dat is aan jou. De extra € 2.500,- voor de GT zijn in ieder geval goed bestede centen. Je krijgt heel veel voor je euro’s en de elektronische vering rekt het gebruiksgebied flink op. Net als de fiets zelf is het dus een verstandige keuze.

Zoals de Tracer 900 beter was dan zijn voorganger, is de Tracer 9 ook weer een stap voorwaarts. Het soepele en krachtige blok pakt met glans de hoofdrol. Al speelt het rijwielgedeelte een prima bijrol. Blok en frame samen zijn goed voor het betere frivole sporttoerwerk. Ze zijn absoluut geschikt voor lange snelwegritten naar het zuiden, maar je zou wel gek zijn. Pak onderweg vooral elke col en de bergweg in de Ardennen, Eifel, Vogezen en Alpen om volop te genieten van het samenspel van triple en rijwielgedeelte. Het nieuwe sporttoeren is namelijk vooral leuk. Vanaf half april staan de Tracers in de showroom. Het is wel even zoeken of ze in de sport- of de toerhoek staan, want ze beheersen beide takken van sport.

Benieuwd naar de verzekeringspremie voor deze Yamaha Tracer 900? Door het invullen van het kenteken, je geboortedatum en postcode kun je binnen 1 minuut jouw premie berekenen. Je kunt de verzekering ook direct online afsluiten, je hebt dan ook direct voorlopige dekking!