Triumph Thruxton RS

Triumph wilde de Thruxton RS nog sportiever maken. Dat is met het krachtiger blok zeker gelukt. Maar het is voornamelijk het totaalpakket dat indrukwekkend is. Het blok loopt spatzuiver en karaktervol, de vering en remmerij zijn op zijn zachtst gezegd premium. De zithouding is boven verwachting comfortabel. Nu de Thruxton R wegvalt in het gamma is het prijsverschil tussen de Thruxton en de nieuwe Thruxton RS wel groot geworden. Als je kijkt wat je daarvoor extra krijgt, kun je beter doorsparen voor de RS. Maar ja, het bedrag echt geen kattenpis.

Wat kost het verzekeren van een Triumph Thruxton RS via MotorNL Verzekering? Een WA verzekering is al aan te vragen vanaf €3,21 per maand, een WA  Beperkt casco verzekering kan al vanaf €9,62 per maand. Een WA Volledig Casco verzekering is al mogelijk vanaf €14,35 per maand. Daar bovenop is ook de nieuwwaarde nog mee te verzekeren.

Triumph Tiger 900GT Pro en 900 Rally Pro

De Triumph Tiger 900 is zo’n beetje op elke mogelijke manieren met de tijd meegegaan. Lichter door zijn frame, krachtiger door een grotere boring in het blok, uitgebreider door veel meer en geavanceerdere elektronica. Het blokkarakter was van tevoren misschien wel de vernieuwing die ik als het meest ingrijpend had beoordeeld. Dat voelt en klinkt iets anders, maar in alles is het nog steeds een Tiger. Krachtiger onderin en middenin beter inzetbaar voor de doelen waarvoor je een allroad wilt inzetten: lekker sportief doorrijden met liefst wat bagage bij je. De Rally voelt echt als de offroad-waardige machine door de grote veerwegen en het wat ruigere voorkomen. De GT is absoluut de koning van het asfalt. Wist je dat een Triumph Tiger 900GT Pro al WA Volledig Casco te verzekeren is vanaf €24,81 per maand?

Triumph Rocket 3 R en GT

De Triumph Rocket 3 GT komt overeen met onze verwachting. Lekker onderuit gezakt, kijk je om je heen, af en toe laat je de driecilinder-in-lijn spreken om weer aan te haken bij je maten. De Triumph Rocket 3 R overtreft alleverwachtingen. Alsof Triumph een Speed Triple jarenlang in de sportschool heeft opgesloten met als enige vorm van voeding anabole steroïden en eiwitten. De Triumph Rocket 3 R is een beest, die zich verbluffend makkelijk laat rijden. Beide Rockets zijn zwaar, maar eenmaal op weg, merk je er nagenoeg niets van het gewicht. Het gecombineerde remsysteem werkt erg goed en de afwerking ligt op een heel hoog niveau. Het verbruik en de aanschafprijs zijn redenen om de twee links te laten liggen.

Een Triumph Rocket 3 is eenvoudig en voordelig te verzekeren via de MotorNL Verzekering. Een WA verzekering is al af te sluiten vanaf €36,30 per jaar! Wil je brand, storm en diefstal ook meeverzekeren dan is een WA Beperkt Casco verzekering de beste keuze, dit kan al vanaf €14,06 per maand. Zoals je gewend bent van de MotorNL verzekering is de verzekering naar wens aan te passen, verhaalsrechtsbijstand, schadeverzekering voor opzittenden, pechhulp behoren allemaal tot de opties. De WA Volledig Casco verzekering voor de Triumph Rocket III kan al geregeld worden vanaf €24,32 per maand. Benieuwd geworden naar jouw premie? Maak dan snel zelf een premieberekening!

Triumph Street Triple 765RS

Alles aan de 2020 Triumph Street Triple 765RS is scherper en beter, terwijl het bruikbare werd behouden en versterkt. Alleen de nieuwe dashboard-graphics zijn een smet op het anders smetteloze rapport. Tot slot citeer ik nog één keer uit de conclusie die we over de eerste generatie 765RS trokken. Niet uit gemakzuchtigheid, maar omdat ik het simpelweg niet beter kan verwoorden dan Eddie toen deed: ‘Absoluut ongenaakbaar, hier kun je geen middenklasse-naked mee vergelijken’. En zo is het. Alweer.

De Triumph Street Triple 765RS is eenvoudig te verzekeren bij de MotorNL verzekering. Voor slechts €3,21 per maand heb je al een WA verzekering. Een WA Beperkt Casco verzekering is al mogelijk vanaf €13,83. Ook schades door eigen toedoen meeverzekeren kan via de WA Volledig Casco dekking, deze is mogelijk vanaf €18,33 per maand.

Triumph Tiger 850 Sport

Als je zoals Triumph een model uitkleedt om een instapmodel te creëren moet je de juiste ‘kledingstukken’ uittrekken en andere vooral aan laten. Dat lukt Triumph goed. Gebleven is het aangename rijwielgedeelte dat ruimte, comfort en windbescherming biedt aan rijder en passagier. Oké, de stelmogelijkheden van de vering zijn beperkt, maar geef toe: hoe vaak schroef je er echt aan? Gebleven is – godzijdank – de driecilinder, al verliest die 10 pk. Met 85 overgebleven pk’s is dat verre van problematisch. Het blok is zo soepel dat je de verdwenen rijmodi ook niet mist.

Veel van het goede is dus gebleven, maar ook de gedachte aan de nog betere 900. Terwijl het onterecht is om de goeie 850 af te zetten tegenover de keigoeie 900. Alsof je de linker- en rechterarm van Marc Marquez op zijn rug bindt en dan klaagt dat hij geen 1.32,73 rijdt over een rondje Assen, maar 1.35,78. Een iets tragere rondetijd is dan net zo logisch als een marginaal mindere – want uitgeklede – motorfiets. Als de 850 net zo goed presteert als de 900 zou ik me als 900-eigenaar flink genaaid voelen. Je betaalt minder centen voor de 850, je krijgt er minder voor, maar zeker niet te weinig. De motor is uitgekleed, maar staat en zet niemand in zijn hemd.

Ben je in het bezit van een Triumph Tiger 850 Sport of overweeg je er een aan te schaffen? Dan is het verstandig om je te oriënteren op een goede verzekering. Bij MotorNL verzekering is het verzekeren van een Triumph een fluitje van een cent. Het verzekeren van een Triumph Tiger 850 Sport kan al vanaf €3,53 per maand. Daarmee heb je een WA-dekking, hiermee ben je zelf niet verzekerd, alleen de schade die je toebrengt aan de tegenpartij. Een Beperkt Casco dekking biedt een iets uitgebreidere dekking, hiermee ben je verzekerd tegen storm, brand en diefstal; de premie hiervan begint bij €12,19 per maand. Wil je ook schades door eigen toedoen meeverzekeren, dan is een WA Volledig Casco dekking de beste optie; de premie start bij €19,46 per maand! Zelf berekenen kan eenvoudig via deze link! https://motornl-verzekering.nl/premie-berekenen/

Triumph Trident 660

Triumph richt zich met de Trident 660 vooral op beginnende motorrijders. Jonge gasten die voorheen wel konden dromen van een Britse triple, maar het bij dromen moesten laten. Een prijskaartje van negen mille brengt een Triumph wel in beeld. Ter illustratie: de goedkoopste Street Triple kost € 10.600. Al gaan heel wat beginnende motorrijders aan deze Trident blijven plakken omdat hij alles zo goed doet en de reserves heeft om met de wensen van een steeds geoefender motorrijder mee te groeien. Zonder ooit te gaan vervelen.

Beginnende motorrijders kunnen we inderdaad afvinken als potentiële Trident-rijders, maar er komen meer groepen in beeld. De motorfiets is te goed, te leuk en presteert te volwassen om hem enkel het predicaat ‘beginnersfiets’ op te spelden. Daarmee doe je niet alleen de motorfiets te kort, maar ook alle ervaren motorrijders die op zoek zijn naar een makkelijke, maar desondanks leuke motorfiets. Ook zij kunnen niet om deze fiets heen. Mensen die op zoek zijn naar veel waar voor hun centjes voelen zich niet bekocht. De triple past que prijsstelling precies tussen viercilinder Honda CB650R van € 9.798,- en de twins Yamaha MT-07 € 8.199,- en Kawasaki Z650 € 7.999,-. ‘Geen cent te veel hoor’, klinkt het vertrouwd uit Zeeuws Meisje’s mond.

Ook het verzekeren van een Triumph Trident 660 hoeft geen kostbare aangelegenheid te zijn; wist je dat je een Triumph Trident 660 al verzekerd vanaf €3,21 per maand, voor een WA dekking? Het hebben van schadevrije jaren is dan wel een must! Bij 7 schadevrije jaren en een postcode in een landelijk gebied in het noorden van het land, kun je deze Triumph Trident 660 zelfs verzekeren vanaf €10,69 per maand! Bereken zelf je premie!

2022 Triumph Tiger 1200 GT en Rally

De Triumph 1200 Tigers hebben ons verrast. En op positieve wijze. Met enige zin voor nuance mogen de nieuwe Tigers in het rijtje van motorfietsen staan die zo vernieuwend zijn dat ze een hele generatie motorfietsen (en rijders) zullen inspireren. Lager gewicht en meer vermogen zijn altijd goede startpunten geweest om een revolutionair model te maken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Triumph heeft zijn zwaarste Tiger opnieuw uitgevonden en een totaal nieuwe motorfiets gebouwd. De grote verdienste is dat ze er in geslaagd zijn om al die nieuwe ideeën en onderdelen op elkaar af te stemmen én in harmonie met elkaar te laten werken. Niet één keer, maar zowel op de GT- als Rally-versie. Met indrukwekkende cijfers op het vlak van vermogen en gewicht. Of dat volstaat om de motorfiets te onttronen die deze categorie niet alleen domineert maar eigenlijk ook heeft gevormd, zal moeten blijken in een rechtstreekse confrontatie. Maar dat de klasse er een uitdager, een waanzinnig goede motor én een belangrijke speler bij heeft, staat buiten kijf.