
Honda CBR1000RR-R SP Fireblade
De nieuwe Honda 1000RR-R Fireblade SP is precies dat: nieuw. Niets van de oude bleef behouden en dat is maar goed ook. De motor scoort op alle punten goed tot zelfs uitstekend. Het hart van de Honda 1000RR-R Fireblade SP ligt op het circuit en zodoende is de Honda 1000RR-R Fireblade SP op het circuit ook een waar genot om te rijden. Technisch is de Honda 1000RR-R Fireblade SP een hoogstaand stuk vakwerk dat het op hoge toerentallen uitschreeuwt, in positieve zin. De Honda 1000RR-R Fireblade SP heeft een pittig en eigen karakter. Of het ook goed komt met de geluidsproductie van het standaard Akrapovic-systeem bij een circuitdagje op Assen is dan wel weer de vraag.
Wat kost een motorverzekering voor een Honda CBR1000RR-R Fireblade SP bij MotorNL? Een WA-verzekering kun je al afsluiten vanaf €4,92 per maand. Brand, storm en diefstal is te verzekeren met een WA Beperkt Casco verzekering, bij de Honda CBR1000RR-R Fireblade SP kan dit vanaf €48,01 per maand. Volledig Casco kan al vanaf €76,85 per maand. Weten wat jij kwijt bent? Bereken hier je premie!

Honda Africa Twin CRF1100L Adventure Sports
Zadelhoogte klinkt niet zo sexy als gestegen vermogen, elektronica die slimmer is dan Einstein of een indrukwekkend staaltje afvallen. Toch maakt juist het vijftig millimeter lagere zadel de Adventure Sports een betere motorfiets. De twintig millimeter veerweg die Honda opoffert, mis je geen seconde. Het zadel van de vorige generatie al helemaal niet, het nieuwe zit simpelweg veel beter. Op het windscherm na gaat het comfort er flink op vooruit. Comfort is ook de elektronische vering. Afhankelijk van het gebruik pas je de vering met een druk op de knop aan. Het maakt de Adventure Sports breder inzetbaar. De Honda Africa Twin CRF1100L Adventure Sports maakt je het leven niet moeilijk, wel makkelijk en leuk.
Wat kost een motorverzekering voor de Honda Africa Twin CRF1100L Adventure Sports bij MotorNL? Een WA verzekering afsluiten kan al vanaf €3,53 per maand. Indien je diefstal ook mee wilt verzekeren dan is een WA Beperkt Casco de juiste dekking; de MotorNL verzekering biedt deze al aan vanaf €16,53 per maand! WA Volledig Casco (All Risk) is de Honda Africa Twin CRF1100L Adventure Sports te verzekeren vanaf €28,83 per maand. Zelf berekenen doe je hier!

2022 Honda ADV350
Hoewel de Honda ADV350 nog steeds een middelzware scooter is, slaagt de Honda er toch in om te allen tijde een premium gevoel over te brengen. En dat is een groot compliment aan Honda. Maar hebben we dan helemaal niets aan te merken? Voor het gevoel had de ADV350 iets dichter tegen de X-ADV mogen schurken. De strakke, gestroomlijnde lijnen van deze 750cc-scooter zijn gewoon mooier. Het ontbreekt de ADV350 zeker niet aan persoonlijkheid, maar het uiterlijk is iets conservatiever. Misschien heeft Honda daartoe besloten om beide scooters wat beter te duiden. In ieder geval zijn de vele raakpunten wel duidelijk zichtbaar. Ook zijn we niet gecharmeerd van de remprestaties op het vlak van pure kracht. Maar dan zoeken we misschien wel naar een minpunt in iets dat eigenlijk een onmiskenbaar kenmerk is van een lichte offroad-scooter. Ook is de bescherming van het windscherm is niet geweldig, maar feit is dat deze crossover-scooter op de snelweg, ook op hoge snelheden, nog heel stabiel rijdt.

Honda NT1100 vs Kawasaki Versys 1000 vs Yamaha Tracer 9
In een tijdsperiode waarin nauwelijks nog slechte motoren worden gemaakt, wordt het steeds moeilijker en moeilijker om winnaars in een vergelijkende test te kiezen. Al helemaal als het motorfietsen zijn van de grote merken. In dit geval is het niet anders. Een van de drie motoren als winnaar uitroepen, zou de andere twee tenietdoen. Het mag dan ook duidelijk zijn dat je met elke keuze van dit trio een goede keuze maakt. Ieder merk heeft haar visie aan het concept ‘sport-touring’ en doet dat op haar manier. Yamaha doet dat op de meest sensationele manier. De Tracer 9 is een machine die de nadruk legt op ‘sport’. Het is de meest speelse machine dankzij zijn lage gewicht en fantastische driecilinder. Toch mag je ook zijn toercapaciteiten niet vergeten. Ja, hij is net wat oncomfortabeler dan de Kawasaki en Honda, maar het is nog steeds een uitstekende kilometervreter.
De Kawasaki Versys 1000 is een door- en doorontwikkelde motor die door de jaren heen altijd maar beter werd. Steeds weer opnieuw. Het is een grote, zware motor en hij laat ook die degelijke indruk na. Je hebt echt een stevige machine onder je billen. Tijdens het bochtenwerk weet de Versys zijn kilo’s goed te verstoppen en heb je een fijn sturende Groene. De zachte motorloop, fijne gasreactie en het uitstekende comfort maken van de Kawasaki een uitmuntende reiskoning.
Honda werpt zich succesvol in het sportieve toersegment met de NT1100. Hij is nóg comfortabeler dan de Versys 1000 en biedt met de DCT-versnellingsbak een unieke optie. Zowel qua design als rij-eigenschappen is de Honda de minst sensationele. Dat kan voor jou persoonlijk een minpunt zijn, maar anderen zijn daar net naar op zoek. Dat zekere weggedrag, die onberispelijke kwaliteit en het gemak waarmee je hem kunt rijden. De NT1100 is een stuk sneller dan je aanvoelt en neemt bochten alsof hij nooit iets anders gedaan heeft. Het prijsverschil is er zeker, maar je krijgt er standaard een hoop elektronica, uitrusting en modern spul voor terug.