BMW S1000XR

De BMW S1000XR is sterk verbeterd. Niets is bij het oude gebleven en overal heeft BMW nieuwe keuzes gemaakt. Hayes voor Brembo, bijvoorbeeld. Het binnenwerk van de veerelementen is herzien, de zithouding is aangepakt, het kuipwerk veel scherper dan voorheen en de optionele bochtenverlichting is het vermelden waard. Troef van de BMW S1000XR is de machtige viercilinder, die over de gehele range zoveel koppel heeft dat je er bang van zou worden. De S1000RR-genen van dit blok voel je door de hele machine terug. Natuurlijk, toerkwaliteiten heeft de BMW S1000XR. Met een beheerste rechterpols toer je zonder probleem door Europa. Maar dan laat je wel wat liggen. Want de sportiviteit is toch wat deze machine zo onderscheidt van al die andere hoogpotigen in de markt. Wat dat betreft heeft de BMW S1000XR weinig concurrentie.

Wat kost een motorverzekering bij MotorNL? De BMW S1000XR is al WA te verzekeren vanaf €3,21 per maand! Voor een WA Beperkt Casco verzekering, wat inhoudt dat je ook tegen brand, storm en diefstal bent verzekerd, ben je slechts €17,49 per maand kwijt. Nog minder risico lopen en ook de schades door eigen schuld meeverzekeren? Dan kom je uit op een premie vanaf €23,53 per maand! Weten wat het kost om jouw BMW S1000XR te verzekeren? Maak hier je premieberekening. 

BMW F750GS – 2020

BMW ‘verkleinde’ al eerder een motorfiets om hem in naam en daadkracht geschikter/minder beangstigend te maken voor beginnende motorrijders. Ook dit keer lukt dat prima, waarbij de BMW F750GS zeker niet slechter is dan het grote origineel. Met zijn goede maar behapbare remmen, aangename blokkarakter en gematigde rijwielgedeelte moet de BMW F750GS beginners zeker kunnen aanspreken. Om een grotere doelgroep aan te spreken, mag er wat mij betreft vandaag nog een betaalbare basisvariant komen. Die mag net als een T-Ford in één kleur komen zolang er maar een blauw-wit logo op de tank staat.

De BMW F750 GS is al te verzekeren vanaf €3,53 per maand, ongeacht of je nu de 57kW versie of 35kW versie rijdt. Brand en diefstal zijn al mee te verzekeren vanaf €10,87 per maand. Ook schade door eigen schuld is mee te verzekeren, de premie start bij €16,95 per maand. Je kunt daarbij zelf nog aangeven of je een Schadeverzekering voor Opzittenden wilt meeverzekeren of bijvoorbeeld rechtsbijstand. Direct weten wat jouw premie gaat zijn? kijk op https://motornl-verzekering.nl/premie-berekenen.

BMW R1250RT

Het liefst had ik hier geschreven dat de R1250RT zich feilloos houdt bij topsnelheidfolteringen én bij uitdagende kronkeltrajecten. Helaas is dat door een Duits reisverbod niet uitgetest. ‘Komt een überluxe K1600GT ook niet in beeld voor zo’n retourtje München’ kun je je terecht afvragen. De zescilinder had het inderdaad perfect gedaan op de Autobahn, maar op het bochtige gedeelte wil je toch echt op de levendiger boxer zitten. Een RT heeft altijd al een onverwacht speelse kant gehad. Net als een ogenschijnlijk bedaagde Benidorm Bastard zet hij je zo maar op het verkeerde been. Deze toerfiets verdient wat mij betreft daarom de geuzenaam Bavarian Bastard. Je ziet op het eerste gezicht een serieuze motorfiets – van een serieuze fabrikant ook nog eens een keer – maar onder de dure laklaag schuilt een spelevogel. Eentje die – geholpen door het zalige Shiftcam-boxerblok – niet vies is van wat ouderwets ros- en knalwerk. Lachen man!

Tegelijkertijd biedt de RT alles wat de serieuze in prijzig Goretex-pak gestoken doorrijder wenst. Met de veiligheid zit het dankzij alle elektronische hulpmiddelen snor en voor het comfort geldt dat net zo. Wil je een Brave Beier dan is de R1250RT dat gewoon voor je. Wil je zijn andere kant zien, selecteer dan rijmodus Dynamic, trap de quickshifter twee keer naar beneden, jaag het toerental omhoog en waan je Georg Meier. Beantwoordt de R1250RT de vraag waarom alleen BMW nog een echte toerfiets produceert? Totaal niet. Het is juist verbijsterend dat andere fabrikanten geen heil zien in een motorfiets die comfort combineert met sportieve kwaliteiten. Kom op Japan, schotel ons ook wat Benidorm Bastards voor!

De BMW R1250 RT is al WA te verzekeren vanaf €3,21 per maand. Hiermee voldoe je aan het wettelijke minimum om de weg op te mogen gaan. Indien je ook brand, storm en diefstal mee wilt verzekeren dan is WA Beperkt Casco de beste dekking; dat kan voor deze BMW R1250 RT al vanaf €11,83 per maand. Wil je ook de schades door eigen schuld meeverzekeren, dan kom je uit op een WA Volledig Casco dekking, beter bekend als de Allrisk dekking. Dat kan bij de MotorNL verzekering al vanaf €19,06 per maand!

BMW R18

Is € 22.850,- niet veel geld voor een motor als de BMW R18?. Objectief bekeken, moet je die vraag wel met ‘ja’ antwoorden. Motorrijden en motoren kopen zijn twee zaken die niet altijd door objectieve motieven worden gestuurd. Daarom rijden er wel meer motoren rond die boven deze prijs zitten. Een aanzienlijk deel daarvan zijn rechtstreekse concurrenten van de nieuwe BMW. Ter ondersteuning van die stelling: een groot deel van de beschikbare R18’s is al uitverkocht en wie er eentje wil bestellen, raden we aan eerst bij de BMW-dealer te checken hoe lang de wachttijd is.

Het verzekeren van een BMW R18 is een fluitje van een cent bij de MotorNL verzekering. U kiest zelf waarvoor uw uw BMW wilt verzekeren. Pechhulp, Schadeverzekering voor opzittenden, eigen risico, u kunt het allemaal zelf bepalen. En dat kan behoorlijk voordelig uitpakken; een BMW R18 WA Volledig Casco verzekeren kan al vanaf €17,04 per maand! Benieuwd naar wat een motorverzekering u kost? Bereken het hier.

BMW S1000R

Een testrit op een standaard exemplaar van de S1000R staat hoog op de verlanglijst. Helemaal kaal kost de naked een aantrekkelijke € 14.700. De Kawasaki Z1000 doet € 13.298, de Aprilia Tuono € 17.200 en de nieuwe KTM Superduke spant met € 17.599 de kroon. BMW’s instapversie beschikt nog altijd over een uiterst meeslepend motorblok, een stijf frame, maar levert in qua vering en elektronische bijstand. Toch staat er ook kaal – durf ik zo te gokken – nog altijd een dijk van een motor.

Dat laatste geldt zeker voor de op Mallorca gereden en met alle accessoires uitgeruste S1000R. Die kost door alle luxe plotseling wel € 16.699. Met alle hulpmiddelen aan boord ben je sowieso verzekerd van een explosieve, maar prima beheersbare motorfiets die je het hoofd zo maar op hol jaagt. Blok, rijwielgedeelte, remmen en stuureigenschappen staan op hoog niveau. Het RR-DNA is inderdaad doordrongen in elke vezel van deze nieuwkomer.

Het verzekeren van deze BMW S1000R kan al vanaf €3,21 per maand. Dit betreft een WA dekking zonder enige aanvullende verzekering. Indien je kiest om Brand en Diefstal ook mee te verzekeren dan is een WA Beperkt Casco dekking de passende optie. Deze BMW S1000R kan vanaf €21,17 WA Beperkt Casco verzekerd worden. Wil je schades door eigen schuld ook meeverzekeren? Dan kom je op een WA Volledig Casco dekking uit, de premie hiervoor start vanaf €28,33 per maand. Dat is iets meer dan €300,- per jaar! Meer weten over de mogelijkheden voor het verzekeren van jouw BMW S1000R? Bereken het zelf of bel ons gerust: 0172 – 427 298.

BMW K1600 GT

Eigenlijk heeft BMW het rijk alleen in het superluxe toersegment. Japanse concurrenten doen het met twee cilinders minder en de GoldWing is niet half zo sportief. Monopolist BMW rust niet op zijn lauweren en scherpt de K1600GT aan, al is het eerder aanluxen dan aanscherpen. Zaken als verbeterde stroomlijn, Dynamic ESA en een achteruitversnelling (niet standaard) verhogen het comfort tot op een buitenaards hoog peil. Dat het aalgladde en beresterke zescilinderblok dé troefkaart van de K1600GT is, wisten we. Dat de zwaargewicht zo gemakkelijk rijdt, komt meer als een verrassing. Stiekem is het best leuk om lekker te sturen met deze kolos. Het uitkomen van een bocht blijft echter het mooist. Het is zo zalig om het gas vol open te zetten en de turbine onder je te horen loeien terwijl hij je in alle luxe maar als een raket afschiet.

Uiteraard is deze BMW K1600 GT ook goed te verzekeren via MotorNL verzekering. De wettelijk verplichte WA dekking is al af te sluiten vanaf €3,21 per maand, daarmee verzeker je alleen de schades die jij toebrengt aan de tegenpartij, zelf heb je nergens recht op. Wil je dat Storm, Brand en Diefstal ook meeverzekerd is, dan kom je op een WA Beperkt Casco dekking uit; de premie hiervoor start bij €16,08 per maand. Wil jeje ook verzekeren tegen bijvoorbeeld een schuivertje door eigen schuld of wellicht door een krasje bij het in de stalling zetten van deze motor; dan is een WA Volledig Casco dekking de beste optie; de premie start bij €26,88 per maand. Bij MotorNL Verzekering is het ook mogelijk om de aanschafwaarde van deze BMW K1600 GT mee te verzekeren, zo schrijf je in 1, 2 of 3 jaar geen euro af op je BMW, mocht deze total loss zijn. De premie start bij €33,99 per maand. Meer weten over deze scherpe premies? Bereken het zelf of bel ons gerust: 0172 – 427 298.

BMW G310 R

De handen gaan op elkaar voor BMW’s eerste beginnersmotor, want de G310R is voor een eerste poging absoluut geen onaardige machine. Ja, de versnellingsbakken moeten allemaal zo goed zijn als het eerste testmodel en wellicht moet één en ander een laagje zwarte zijdeglanslak krijgen in plaats van hoogglans, maar verder? Hij voelt degelijk aan, rijdt fijn en vertrouwd, en oogt ook nog eens als een echte BMW. En met name dat laatste siert hem, want BMW’s zijn doorgaans niet eenvoudig te evenaren, zelfs niet door BMW zelf. Door dat dan even in een nieuwe fabriek, in een voor BMW nieuw land en nieuw segment te doen – én voor een uitermate zacht prijsje – verdient enkel lof.

Het verzekeren van een BMW G310 R, met een A2 rijbewijs, is een fluitje van een cent bij de MotorNL verzekering. U kiest zelf waarvoor uw uw BMW wilt verzekeren. Pechhulp, Schadeverzekering voor opzittenden, eigen risico, u kunt het allemaal zelf bepalen. En dat kan behoorlijk voordelig uitpakken; een BMW G310 R WA Volledig Casco verzekeren kan al vanaf €10,69 per maand! Benieuwd naar wat een motorverzekering u kost? Bereken het hier.