Ducati Panigale V2

Vergeleken met de Ducati Panigale V4 is de Panigale V2 duizenden euro’s goedkoper. Daarvoor lever je de vleugels, twee cilinders, 59 pk, slide control en een overstap naar een S- of R-model in. Maar door de nieuwe enkelzijdige achterbrug, de nieuwe uitlaat en het kuipwerk dat nagenoeg gelijk is aan dat van Ducati Panigale V4, is dat het ook wel zo’n beetje. Dat maakt direct duidelijk dat de Ducati Panigale V2 bepaald geen instapmodelletje is, maar een heel serieuze superbike. 176 droge kilo’s, 155 pk, een zesassige IMU en een rijwielgedeelte om je vingers bij af te likken, zijn meer dan voldoende.

Het verzekeren van zo’n dikke Panigale V2 kan aardig in de papieren lopen, de MotorNL verzekering heeft ook voor deze superbike een zeer scherp tarief. Een WA verzekering kan al vanaf €3,21 per maand. Diefstal meeverzekeren? Dan start de premie vanaf €20,72 per maand. Een WA Volledig Casco dekking voor deze Ducati Panigale V2 kan al vanaf €27,98! Dat is zo goedkoop dat we het zelf bijna niet geloven.

Wat kost een motorverzekering voor jouw Ducati bij MotorNL? Maak zelf een premieberekening.

Ducati Multistrada 1260S Grand Tour – 2020

Ducati geeft een geheel eigen draai aan een Grand Tour. De afkorting GT klopt, maar staat eerder voor Grand Tourisme. Voor het betere kwieke toerwerk ben je bij de Italianen aan het juiste adres. Daarvoor heb je alleen een standaard Multistrada en wat extra luxe nodig. Niet te veel, want dat voegt alleen maar extra gewicht toe. Loyaal aan de eigen racefilosofie offert Ducati met liefde een beetje luxe op voor sportiviteit. Het eindresultaat, de Ducati Multistrada 1260S Grand Tour, is betoverend snel, lichtvoetig en breed inzetbaar. Maar de ‘grandste’ van de ‘grandste’ tourers is het niet. Er zijn allroads die betere kilometervreters zijn. Daarbij wijzen we vooral naar de windbescherming. Een ander windscherm moet wonderen kunnen doen. De wonderen komen nu voor rekening van de V-twin. Allemachtig wat weet dat mechanische kunstwerkje te imponeren. Dat doet het met lomp spierballenvertoon, maar tegelijk ook met souplesse. Voor een vette tweecilinder loopt het blok ontzettend mooi rond als het amper een paar toeren draait. Ducati heeft gelijk dat het niet kiest voor een overkill aan extra’s. Wat moet je met een verwarmd zadel met zo’n hartverwarmend motorblok onder je?

Heb je een Ducati Multistrada 1260S Grand Tour of een andere variant, dan wil je deze goed verzekeren. Bij MotorNL kan dit heel voordelig. Een WA verzekering heb je al vanaf €3,53 per maand. Wil je brand en diefstal ook meeverzekeren dan zit je op €26,60 per maand. Schade door eigen schuld kun je ook verzekeren, dan betaal je een premie vanaf €40,24 per maand. Vanzelfsprekend is dit afhankelijk van je schadevrije jaren en woonplaats. Benieuwd wat jij kwijt bent je voor je motorverzekering? Bereken je premie hier.

eerste test Ducati Streetfighter V4S

Ducati Streetfighter V4S – 2020

Een tweesprong zoals Ducati voor ogen had met de Streetfighter V4 is bewaarheid. De marketingafdeling doopte het heel hip de #FightFormula – hashtag of ‘hekje’ incluis. De Ducati Streetfighter V4S is zowel een briljante staatmotorfiets, met bruikbare koppel, handelbaar rijwielgedeelte en prima zitpositie. Tegelijkertijd is de Ducati Streetfighter V4S  ook een geweldige bochtenvreter die niet alleen ongegeneerd hard van zijn plek komt maar voor het gevoel ook tot op de millimeter precies te sturen en stoppen valt. De Ducati Streetfighter V4S haalt de spreekwoordelijke schouders op bij de opmerking dat 208 pk voor een naked onzin zou zijn. Nakeds zijn bij uitstek straatmotorfietsen en als je dan 26.590 euro voor een straatmachine betaalt, wil je zo’n motor ook kunnen benutten. Hoe benut je 208 pk bij 198 rijklare kilo’s? Dat is de vraag; dat is de werkelijke #FightFormula. Uitkomst van die bepaald niet wiskundige formule is de Ducati Streetfighter V4S. Die is meer dan de som der delen, terwijl elke berekening klaarblijkelijk sluitend is. Het is Ducati gelukt een lading sommen en vergelijkingen op te lossen en een reeks enen en nullen om te zetten in een brute en briesende maar bruikbare en begerenswaardige naked.

De Ducati Streetfighter staat bekend om zijn hoge kW’s en lage gewicht, dat staat nou niet direct garant voor een lage verzekeringspremie, de MotorNL verzekering heeft toch een poging gedaan. Een WA dekking voor een Ducati Streetfighter V4S kan al vanaf €4,47 per maand. Wil je ook verzekerd zijn als je V4S gestolen wordt, dan is een Beperkt Casco dekking al mogelijk vanaf €41,32 per maand. Uiteraard als je voldoen aan de stallingseis voor deze motor. Ook schade door eigen schuld is te verzekeren, een Ducati Streetfighter V4S is al WA Volledig Casco te verzekeren vanaf €65,78 per maand. Je kunt dan ook nog kiezen voor de aanschafwaarde dekking voor 1, 2 of 3 jaar. Zelf rekenen? Bereken hier je premie.