
Ducati Panigale V2
Vergeleken met de Ducati Panigale V4 is de Panigale V2 duizenden euro’s goedkoper. Daarvoor lever je de vleugels, twee cilinders, 59 pk, slide control en een overstap naar een S- of R-model in. Maar door de nieuwe enkelzijdige achterbrug, de nieuwe uitlaat en het kuipwerk dat nagenoeg gelijk is aan dat van Ducati Panigale V4, is dat het ook wel zo’n beetje. Dat maakt direct duidelijk dat de Ducati Panigale V2 bepaald geen instapmodelletje is, maar een heel serieuze superbike. 176 droge kilo’s, 155 pk, een zesassige IMU en een rijwielgedeelte om je vingers bij af te likken, zijn meer dan voldoende.
Het verzekeren van zo’n dikke Panigale V2 kan aardig in de papieren lopen, de MotorNL verzekering heeft ook voor deze superbike een zeer scherp tarief. Een WA verzekering kan al vanaf €3,21 per maand. Diefstal meeverzekeren? Dan start de premie vanaf €20,72 per maand. Een WA Volledig Casco dekking voor deze Ducati Panigale V2 kan al vanaf €27,98! Dat is zo goedkoop dat we het zelf bijna niet geloven.
Wat kost een motorverzekering voor jouw Ducati bij MotorNL? Maak zelf een premieberekening.

Ducati Multistrada 1260S Grand Tour – 2020
Ducati geeft een geheel eigen draai aan een Grand Tour. De afkorting GT klopt, maar staat eerder voor Grand Tourisme. Voor het betere kwieke toerwerk ben je bij de Italianen aan het juiste adres. Daarvoor heb je alleen een standaard Multistrada en wat extra luxe nodig. Niet te veel, want dat voegt alleen maar extra gewicht toe. Loyaal aan de eigen racefilosofie offert Ducati met liefde een beetje luxe op voor sportiviteit. Het eindresultaat, de Ducati Multistrada 1260S Grand Tour, is betoverend snel, lichtvoetig en breed inzetbaar. Maar de ‘grandste’ van de ‘grandste’ tourers is het niet. Er zijn allroads die betere kilometervreters zijn. Daarbij wijzen we vooral naar de windbescherming. Een ander windscherm moet wonderen kunnen doen. De wonderen komen nu voor rekening van de V-twin. Allemachtig wat weet dat mechanische kunstwerkje te imponeren. Dat doet het met lomp spierballenvertoon, maar tegelijk ook met souplesse. Voor een vette tweecilinder loopt het blok ontzettend mooi rond als het amper een paar toeren draait. Ducati heeft gelijk dat het niet kiest voor een overkill aan extra’s. Wat moet je met een verwarmd zadel met zo’n hartverwarmend motorblok onder je?
Heb je een Ducati Multistrada 1260S Grand Tour of een andere variant, dan wil je deze goed verzekeren. Bij MotorNL kan dit heel voordelig. Een WA verzekering heb je al vanaf €3,53 per maand. Wil je brand en diefstal ook meeverzekeren dan zit je op €26,60 per maand. Schade door eigen schuld kun je ook verzekeren, dan betaal je een premie vanaf €40,24 per maand. Vanzelfsprekend is dit afhankelijk van je schadevrije jaren en woonplaats. Benieuwd wat jij kwijt bent je voor je motorverzekering? Bereken je premie hier.

Ducati Streetfighter V4S – 2020
Een tweesprong zoals Ducati voor ogen had met de Streetfighter V4 is bewaarheid. De marketingafdeling doopte het heel hip de #FightFormula – hashtag of ‘hekje’ incluis. De Ducati Streetfighter V4S is zowel een briljante staatmotorfiets, met bruikbare koppel, handelbaar rijwielgedeelte en prima zitpositie. Tegelijkertijd is de Ducati Streetfighter V4S ook een geweldige bochtenvreter die niet alleen ongegeneerd hard van zijn plek komt maar voor het gevoel ook tot op de millimeter precies te sturen en stoppen valt. De Ducati Streetfighter V4S haalt de spreekwoordelijke schouders op bij de opmerking dat 208 pk voor een naked onzin zou zijn. Nakeds zijn bij uitstek straatmotorfietsen en als je dan 26.590 euro voor een straatmachine betaalt, wil je zo’n motor ook kunnen benutten. Hoe benut je 208 pk bij 198 rijklare kilo’s? Dat is de vraag; dat is de werkelijke #FightFormula. Uitkomst van die bepaald niet wiskundige formule is de Ducati Streetfighter V4S. Die is meer dan de som der delen, terwijl elke berekening klaarblijkelijk sluitend is. Het is Ducati gelukt een lading sommen en vergelijkingen op te lossen en een reeks enen en nullen om te zetten in een brute en briesende maar bruikbare en begerenswaardige naked.
De Ducati Streetfighter staat bekend om zijn hoge kW’s en lage gewicht, dat staat nou niet direct garant voor een lage verzekeringspremie, de MotorNL verzekering heeft toch een poging gedaan. Een WA dekking voor een Ducati Streetfighter V4S kan al vanaf €4,47 per maand. Wil je ook verzekerd zijn als je V4S gestolen wordt, dan is een Beperkt Casco dekking al mogelijk vanaf €41,32 per maand. Uiteraard als je voldoen aan de stallingseis voor deze motor. Ook schade door eigen schuld is te verzekeren, een Ducati Streetfighter V4S is al WA Volledig Casco te verzekeren vanaf €65,78 per maand. Je kunt dan ook nog kiezen voor de aanschafwaarde dekking voor 1, 2 of 3 jaar. Zelf rekenen? Bereken hier je premie.

Ducati Multistrada V4S
De allereerste Ducati V4-allroad en het is meteen een schot in de roos. Technische innovaties als radar zijn leuk en aardig. Het werkt briljant, maar het leidt bijna af van het feit dat de Ducati Multistrada V4S gewoon een geweldig goede motorfiets is. De GranTurismo-incarnatie van Ducati’s V4-blok wekt een haast even zo machtige indruk als de V4-krachtbron in de Panigale en Streetfighter. Zonder desmodromische klepbediening, wat natuurlijk best wel pijn doet. Maar eerlijk gezegd: je mist het niet. Het blok draait zo gemakkelijk hoge toerentallen en vanaf 3.000 tpm tot de 12.000 tpm heb je altijd gang te over voorhanden. Het rijwielgedeelte met het nieuwe aluminium monocoque-frame maakt elk van de 170 paardenkrachten aanspreken vervolgens heel gemakkelijk – rijgemak heeft de Multistrada V4 in overvloed. Al was het maar omdat al de elektronica volledig ongemerkt hun werk doen, zodat jij je met het rijden bezig kunt houden. En dat is toch de topprioriteit. Al die luxe, al die handigheden, al die technische innovaties… Het zijn natuurlijk ‘slechts’ de kersen op een toch al niet te versmaden smakelijke taart. Uiteindelijk gaat het om hoe de motorfiets rijdt. En dat doet de Multistrada V4 als de beste.
Indien je in het bezit bent een Ducati Multistrada V4S dan wil je natuurlijk goed verzekerd zijn, maar ook niet te veel betalen. MotorNL verzekering heeft daar de ideale verzekering voor; je bepaalt zelf waar je wel en niet voor verzekerd bent. Een Ducati verzekeren was nog nooit zo eenvoudig! Zo verzeker je deze Multistrada V4S al vanaf €3,53 per maand voor een WA dekking. Wil je verzekerd zijn tegen storm, brand en diefstal, dan zijn de kosten €34,56 per maand (dit is de WA Beperkt Casco dekking). Heb je liever nog iets meer zekerheid dan is WA Volledig Casco (Allrisk) de beste optie; dit kan al vanaf €47,39 per maand Benieuwd wat jouw premie wordt? Bereken het hier! https://motornl-verzekering.nl/premie-berekenen/

Ducati Monster
Zoals de Monster begin jaren 90 de instap-Duc voor velen werd, zo wordt de nieuwe Monster dat nog een veelvoud meer. De meeste van de onhandige karaktertrekjes zijn weggepoetst en uitrusting en uitvoering maken de motor die je er voor terugkrijgt tot de Monster die Ducati tien jaar geleden al had moeten maken. Helemaal bij de tijd. Ducati zal haar verleden echt niet geheel verloochenen, maar nostalgie is op lange termijn simpelweg een slechte adviseur. De nieuwe Monster is ontdaan van alle poespas, volgepropt met elektronische vangnetten en heeft een rijbeleving die blijf amuseren en tegelijkertijd enorm laagdrempelig is. Het maakt de Monster bereikbaarder ooit, met een beleving die beter is dan ooit tevoren. Puur door te focussen op de essentie. Rest wel de vraag hoe Ducati de Monster+ gaat verklaren. Dat zou dan immers de absolute essentie plus een koplampspoilertje, een duo-kapje en een meerprijs van 400 euro zijn.
Of je nu een oudere Ducati Monster of deze nieuwe Ducati Monster in de schuur hebt staan, dan wil je zeker weten dat je goed verzekerd bent. MotorNL laat jou zelf kiezen waar je wel of niet voor verzekerd bent. Zo kun je deze nieuwe Ducati Monster al WA Volledig Casco verzekeren vanaf €15,24 per maand! Dan ben je verzekerd voor Brand, Diefstal, Storm en ook schades door jouw eigen schuld. Benieuwd wat jij zou gaan betalen? Bereken hier je premie!

2022 Ducati Streetfighter V2
De Ducati Streetfighter V4 is een waanzinnig knappe motor en valt eigenlijk vrij eenvoudig beschaafd te rijden. Maar ik kan de motorrijders die hem tot het uiterste van z’n technische fiche zouden kunnen testen, letterlijk op een hand kan tellen. De Ducati Streetfighter V2 is meer de motor voor jou en mij, een perfect bruikbaar en uitgebalanceerd plaatje voor elke sportieve rijder. Nog steeds erg potent, maar perfect behapbaar. Waanzinnig levendig insturend, zonder aan stabiliteit in te boeten. Exotische premiumlooks om een moord voor te plegen, zonder de absolute hoofdprijs te betalen. Alle mogelijke elektronica aan boord, maar zonder nadenken te rijden. En amper directe concurrentie te bespeuren. Kat in het bakkie, wij zijn om.