Kawasaki Z900

De Kawasaki Z900 is een vriendelijk geprijsde motorfiets en simpelweg een goede naked bike. Het rijwielgedeelte biedt vertrouwen, het uiterlijk staat als een huis en de elektronica is niet heel uitgebreid, maar doet wel precies wat je ervan verwacht. Verder is de uitrusting van de Kawasaki Z900 ook gewoon goed. Instelbare vering rondom is standaard, het tft-dashboard is goed afleesbaar en het blok is heerlijk koppelrijk over nagenoeg het gehele toerenbereik. Het enige waar de Kawasaki Z900 iets uit de pas loopt, is de standaardmontageband van Dunlop. Dat is niet meer en niet minder dan een beperkende factor, aangezien het rijwielgedeelte laat doorschemeren tot veel meer in staat te zijn. Meer gevoel en zeker meer pret, het zit erin. Met de Kawasaki Z900 krijg zo veel motor voor relatief weinig geld. Neem het mindere rubber op de koop van de Kawasaki Z900 toe – of beding een fijnere set bij aankoop – want meer motor ga je niet vinden voor je geld.

Wat kost het verzekeren van een Kawasaki Z900 bij de MotorNL verzekering? Een WA dekking heb je al vanaf €3,21 per maand. Wil je storm, brand en diefstal ook meeverzekeren dan is de goedkoopste premie al €9,62 per maand. Een volledig casco verzekering voor je Kawasaki Z900 kan al vanaf €11,12 per maand. Zelf een Kawasaki Z900 verzekeren? Bereken hier je premie.

Kawasaki Z650

De Kawasaki Z650 presenteert zich op z’n best met het prijskaartje als visitekaartje. Het voelt simpelweg vreemd om voor die prijs een volwaardig tft-scherm voor terug te krijgen. Toch is dat ook wel een logische stap, omdat het de Kawasaki Z650 aan goed rij- en stuurgedrag niet ontbreekt. De nieuwe Dunlop-banden zijn qua stuurgedrag de enige toevoegingen en die voldoen aan de eisen van dit segment, maar overdrijven niet. Het motorblok is opgefrist, maar eerlijk is eerlijk: die voelt als vanouds. Dat geldt voor het merendeel van de Kawasaki Z650 en wat dat betreft moet deze update een fijn klusje voor de Kawasaki-technici zijn geweest. Iets wat goed en betaalbaar is, moet je goed en betaalbaar houden. Voeg daar nét iets meer goeds aan toe, en het prijskaartje wordt alleen maar meer onbegrijpelijk. In positieve zin.

Wat kost een motorverzekering voor de Kawasaki Z650 bij MotorNL? Zoals je gewend bent van de MotorNL verzekering kies je helemaal zelf wat je wel en niet meeverzekerd. Een kale WA verzekering kan al vanaf €3,21 per maand. Een WA Beperkt Casco vanaf €9,62. Een volledig casco dekking regel je al vanaf €10,69 en vergeet dan niet ook de 1, 2 of 3 jaar aanschafwaarde dekking te kiezen! Zelf berekenen? Dat doe je hier.

Kawasaki Ninja 1000SX

Met relatief kleine verbeteringen zet Kawasaki de 2020 Ninja 1000SX op scherp. Zowel de sportieve als de toeristische kant van deze vaandeldrager van het sporttoer-segment gaat erop vooruit. De toerman prijst zich gelukkig met cruisecontrole en het hogere zadel. De sportrijder is in zijn nopjes met de quickshifter. Iedere rijder is gelukkig met de indrukwekkende vier-in-lijn. Dit machtige blok laat zich niet kisten door steeds strengere emissie-eisen, maar overdondert nog altijd met enorme spierballen die hij net zo makkelijk bij 2.500 als bij 10.000 tpm laat rollen. De viercilinder is een heerlijke bullebak die blijft gaan en gaan, maar net zo gemakkelijk laagtoerig en op souplesse is te rijden.

De Kawasaki Ninja 1000SX is helemaal bij de tijd op elektronisch gebied en door zaken als cruisecontrole en een tft-dashboard. Het rijwielgedeelte bleef zo goed als ongewijzigd, maar toch voelt de motor in het korte bochtenwerk – dankzij de inspanningen van bandenfabrikant Bridgestone – een stukje lichtvoetiger aan. De motor stuurt makkelijker in, maar verliest niet zijn geroemde stabiliteit.

De Kawasaki Ninja 1000 SX verzekeren bij MotorNL hoeft niet duur te zijn. Een WA dekking heb je al vanaf €3,21 per maand. Een WA Beperkt Casco dekking kan al vanaf €11,62 per maand en een volledig casco, in de volksmond ook wel allrisk genoemd, kan al vanaf €15,32 per maand!

Kawasaki Ninja 650

Op een kronkelend dijkje met de tellernaald tussen de vijf- en achtduizend toeren ligt het amusement- en adrenalineniveau op tien. Het is veel leuker om snel te rijden op een langzame motorfiets dan traag op een snelle motor’, zei een voormalig Baja 1000-winnaar laatst tegen me. Het is fijn om even te ontsnappen op de Kawasaki Ninja 650. De test leert dat de Kawasaki Ninja 650 meer dan voldoende in huis heeft voor dagelijkse ritten. Waarschijnlijk niet als je altijd met duopassagier rijdt, maar wie doet dat nog? De Kawasaki Ninja 650 zet volwassen prestaties neer op motorisch-, stuur- en comfortgebied. Al blijft het een volwassenheid waarbij speelsheid nooit ver weg is.

Wat kost een motorverzekering bij MotorNL? Check de premieberekening zelf!

Kawasaki W800

Het gewone stuurtje op de Kawasaki W800 doet niet alleen wonderen voor het uiterlijk, maar ook voor de ergonomie. Een snelwegrit van vijfhonderd kilometer levert geen probleem op. De op het oog lastige opdracht voor deze glimmend mooie jongen stelt uiteindelijk niets voor. Van afgaan is geen sprake, wel van simpelweg leveren wat gevraagd wordt. Natuurlijk maken de meeste retro’s enkel korte plezierritjes, maar dat ligt eerder aan de eigenaar dan aan de motor. De actieradius is er, het comfort door ergonomie en soepele vering en het fijn presterende blok is er. Met de Kawasaki W800 cross je in schoonheid en heerlijk ontspannen de wereld rond.

Wil je een Kawasaki W800 verzekeren? Dan heeft de MotorNL Verzekering een heel aantrekkelijke premie voor jou; een WA verzekering heb je al vanaf €3,21 per maand. Ook diefstal meeverzekeren dan kom je uit vanaf €9,62 per maand. Volledig Casco verzekeren kan al vanaf €12,35! Bereken zelf jouw premie.

Kawasaki Ninja 650 – 2020

Het voelt sneu voor een volwassen kerel om te moeten toegeven dat hij zich op een ‘motortje’ als de Kawasaki Ninja 650 een beetje Johnny Rea voelde. Ik beken… Op een kronkelend dijkje met de tellernaald tussen de vijf- en achtduizend toeren lag het amusement- en adrenalineniveau op tien. ‘Het is veel leuker om snel te rijden op een langzame motorfiets dan traag op een snelle motor’, zei een voormalig Baja 1000-winnaar laatst tegen me. Die visie deel ik. In tijden van quarantaine is het fijn ontsnappen op deze speelfiets. Tegelijk is het meer dan speelgoed. Deze noodgedwongen in Nederland uitgevoerde eerste test leert dat de Kawasaki Ninja 650 meer dan voldoende in huis heeft voor dagelijkse ritten. Waarschijnlijk niet als je altijd met duopassagier rijdt, maar wie doet dat nog? De Kawasaki Ninja 650 zet volwassen prestaties neer op motorisch-, stuur- en comfortgebied. Al blijft het een volwassenheid waarbij speelsheid nooit ver weg is.

Deze Kawasaki Ninja is al te verzekeren vanaf €3,21 per maand. Dan heeft u een kale WA dekking, deze dekt niets behalve de schade die u anderen toebrengt. Wilt u ook brand en diefstal meeverzekeren, dat kan al vanaf €9,62 per maand. Liever nog minder risico? Dan kies je een Volledig Casco verzekering, dat kan al vanaf €10,69 per maand. Weten wat de MotorNL verzekering voor jou gaat kosten? Bereken hier je premie.

Kawasaki Versys 1000 S

Ben jij net als ik iemand die helemaal niet op al dat elektronische spul op een motorfiets zit te wachten? Die het liefst op een recht voor zijn raap motor rijdt en vertrouwt op zijn rechterpols en gezonde verstand? Dan zal het je verbazen hoe vaak en hoe makkelijk je in de praktijk gebruik maakt van alle elektronische luxe aan boord. Binnen een paar kilometer staat bij mij de handvatverwarming op standje comfortabel, de rijmodus op Sport, trap ik de quickshifter nog maar eens op en neer, staat de cruise control op standje ‘bekeuringloos’ en lees ik alles kraakhelder af op het tft-dashboard. Tegelijk geniet ik vanwege het novemberweer van het grotere windscherm en de handkappen. Met andere woorden: alleen de zelfherstellende lak probeer ik – godzijdank – niet uit. Misschien transformeert werkpaard Versys langzaam in een luxebeestje, maar de man in het zadel doet er niet voor onder. Een beetje extra luxe doet dit Japanse werkpaard goed. Het vergroot de reiskwaliteiten en het gebruiksgemak in het dagelijkse verkeer van de motorfiets. Al komt dat wel met een meerprijs. Voor de S betaal je € 1.500,- meer dan voor het vorige instapmodel. Zoals gezegd is het geen weggegooid geld. Je gebruikt meer van de extra’s dan je ooit voor rekening had gehouden. Onder al die elektronische nieuwigheid schuilt in essentie de oude Versys en dat is goed nieuws. Het is misschien een erg verstandige motorfiets, maar wel eentje die het prima doet als toerfiets, als motor voor dagelijks gebruik en voor ontspannen ritjes. Grootste troefkaarten blijven de gespierde en soepele vier-in-lijn en het comfort aan boord. Beide zijn van grote klasse.

Ben je in het bezit van een Kawasaki Versys 1000 of misschien zelfs de S-versie? Dan wil je deze natuurlijk goed verzekeren. Bij MotorNL verzekering bepaal je helemaal zelf hoe je dat doet! Wil je pechhulp meeverzekeren of juist niet? Je kunt je helm en kleding meeverzekeren, maar ook bijvoorbeeld zelf je eigen risico kiezen.

Het verzekeren van een Kawasaki Versys 1000 S kan al vanaf €3,53 per maand. Daarvoor heb je dan een WA dekking, dit is het wettelijke minimum aan verzekering wat je dient te hebben voordat je de weg op mag. Bij een WA Beperkt Casco dekking ben je ook verzekerd tegen Brand, storm en diefstal, de premie begint bij €14,30 per maand. Indien je de motor allrisk wilt verzekeren dan kan dit al vanaf €23,33 per maand. Deze bedragen komen voort uit een fictieve persoon van 46 jaar, woonachtig in Assen, met 7 schadevrije jaren. Er is in deze berekening niet gekozen voor enige aanvullende dekking.

Kawasaki ZH2 SE

Onversneden brute power. Daar draait het ook bij deze Special Edition van de Kawasaki Z H2 nog altijd om. De Showa-vering, ruime instelmogelijkheden en Brembo Monoblocs vormen daar een mooie aanvulling op. Dat dit allemaal samenkomt op een naked bike met de windbescherming van een tandenstoker is eigenlijk van den zotte. En juist daarom is het rijden op de Z H2 SE zo gaaf en intens. Het ‘Star Wars’-achtige, pulserend fluitende geluid dat de compressor maakt als je van het gas af gaat, maakt het allemaal nog mooier. Je zit op deze ultieme Z echt op iets bijzonders. Zit de kick van motorrijden voor jou vooral in adembenemende accelaratie, hou je van het agressieve, haast dierlijke ‘sugomi’-design en raak je niet gelijk van de leg door beetje wind op je helm? Dan zou ik zeker een proefrit overwegen. Het prijskaartje bedraagt in Nederland € 23.249,- en € 21.049,- in België. Daarmee moet je dus aardig in de buidel tasten om een Z H2 SE op naam te zetten. Je bent dan wel de trotse eigenaar van een woest hightech spektakel, want dat is de Z H2 SE gewoon.

Als je deze flinke duit hebt neergelegd dan is het verstandig om ook goed naar de verzekering te kijken. Zo is het bij de MotorNL verzekering ook mogelijk om je aanschafwaarde te verzekeren, tegen 1, 2 of 3 jaar zet je dan de aanschafwaarde vast en ben je verzekerd van dit bedrag bij een totaalverlies van de motor. Dit kan al vanaf €46,24 per maand. In dit geval kunnen we de MotorNL motorverzekering beter omdopen in de MotorNL raketverzekering! Benieuwd wat jouw premie wordt? Bereken deze hier. https://motornl-verzekering.nl/premie-berekenen/