Suzuki V-Strom DL650XTA
De Suzuki V-Strom 650XTA is een afgeleide van de V-Strom 650. De Suzuki V-Strom DL650XTA is op punten aangepakt en vernieuwd. En ondanks de aanpassingen die in het blok en uitlaatsysteem zijn uitgevoerd om de Suzuki V-Strom DL650XTA
aan Euro4 te laten voldoen, heeft Suzuki het voor elkaar gekregen om juist meer pk’s en koppel te persen uit het V-twinblok. Het uiterlijk is op niveau gebracht met de 1000cc-V-Strom. Daardoor is de V-Strom er flink op vooruitgegaan. Hoewel de 650 nergens écht in uitblinkt, is dat juist zijn sterke punt. Een echte allrounder geschikt voor zowel woon-werkverkeer als sportief bochtjes pakken. Ruimte voor eventuele bagage is er zelfs ook nog, waarmee het een echte, volwassen allroad is.
De Suzuki V-strom verzekeren is een fluitje van een cent via de MotorNL verzekering. Een WA dekking heb je al vanaf €3,53. Wil je jouw V-Strom 650 ook tegen diefstal verzekeren? Dan is een WA Beperkt Casco dekking de beste optie, dit kan al vanaf €9,95 per maand. Wil je ook schades door eigen schuld verzekeren? Dan biedt de MotorNL verzekering je al een Volledig Casco dekking vanaf €15,92 per maand. Benieuwd geworden? Bereken zelf je premie via deze link: https://motornl-verzekering.nl/premie-berekenen/.
Suzuki V-Strom 1050XT – 2020
Als het de oude V-Strom 1000 – die dus ook al 1.037 cc had, zoals deze 1050 – ergens aan ontbrak, was het karakter. Dat was tegelijkertijd ook zijn grootste kracht. Een grote V-Strom is toegankelijk, maar toch sterk genoeg voor alledag. Opstappen en wegwezen, dat idee. Alleen zou je van een V-Strom nooit een adrenalinejunkie worden, want braaf was het ook wel weer. De nieuwe Suzuki V-Strom 1050XT is nog altijd geen briesende doldwaze machine, terwijl het met het opgefriste blokkarakter en dat verdraaid goed gelukte nieuwe bodywork allemaal net even wat leuker is geworden. Net leuk genoeg; leuk voor elke motorrijder. Het bewijs wordt geleverd door de 1050XT-kleurstellingen, waarbij zwart en donkergrijs de traditionele en behouden V-Strom-rijder zal bekoren en de geel-blauwe – met gouden velgen, uiteraard – zowel de Dakar-fan als de aandachtstrekkers zal bevallen. De oranjerood-witte is dan een mooie middenweg. En op de vraag of je de XT-loze V-Strom 1050 nog moet overwegen; je wilt de XT-versie alleen al voor die spaakvelgen, toch?
De Suzuki V-Strom 1050 XT is al WA te verzekeren vanaf €3,53 per maand. Een brand en diefstaldekking kun je al afsluiten vanaf €14,70 per maand. Wil je ook schade door eigen schuld meeverzekeren dan kan dat al vanaf €23,95 per maand.
Suzuki GSX-S1000 (2021)
Met een tweede, veel gedurfder model, wil Suzuki de klantenbasis van de GSX-S1000 verjongen. De vooruitzichten zijn goed, aangezien er in Frankrijk meer dan een maand voor de release al honderd bestellingen zijn genoteerd. De verbeterde afwerking en de zorg die aan het ontwerp is besteed, wijzen op een nieuw beleid van het merk dat zich wil positioneren in een premium niche en toch zijn producten toegankelijk wil houden. En ook al beseffen we dat de prijs niet altijd doorslaggevend is, toch heeft deze € 14.999,- kostende 1000cc-naked bike met nieuwe look een geweldige troef in handen.
Het verzekeren van een Suzuki GSX-S1000 is een fluitje van een cent. Vul je kenteken in en bereken binnen 1 minuut je premie. Zoals je gewend bent van de MotorNL verzekering bepaal je helemaal zelf waar je wel of niet voor verzekerd bent. Je kunt zelf je eigen risico kiezen, maar ook of je een schadeverzekering voor opzittenden wilt meeverzekeren. Ook is pechhulp, verhaalsrechtsbijstand, helm en kleding allemaal optioneel in deze verzekering. Zo bepaal je dus zelf waar je je voor verzekerd! Om je een indicatie te geven, deze Suzuki GSX-S1000 kun je al WA Volledig Casco verzekeren vanaf €19,77 per maand! Meer weten? Bereken zelf je premie of bel gerust met ons: 0172-4217298.
GSX-S1000 KATANA (2019)
Het is misschien niet de aller fraaiste motorfiets om naar te kijken. Daarvoor zijn er te veel elementen die niet stroken met ons huidige schoonheidsideaal. Dat hij ook echt wel goede eigenschappen heeft, ook al werd hij bij zijn presentatie wat lauwtjes ontvangen, merk je pas als je er langere tijd een relatie mee hebt. Verliefd werden we op zijn enorme berg vermogen, teleurgesteld door de veel te kleine brandstofvoorraad. De wereldschokkende vernieuwde Katana die we hadden verwacht, bleek een slim samenraapsel van bekende Suzuki-technieken in een fraai nieuw jasje. Het tekent de relatie, die nu eenmaal altijd met de nodige ups and downs gepaard gaat. Zeker als je in die relatie het punt wilt bereiken waarop je kunt zeggen: ik hou van je, Katana. Net als bij de iconische Katana uit de jaren tachtig zijn ook dit keer de meningen verdeeld. Je vindt hem fantastisch of je vindt het helemaal niks. Uiteindelijk geven de goede eigenschappen de doorslag.
Tijdens het wachten op de levering van de motor alvast kijken wat de verzekering voor de Suzuki gaat kosten? Bereken dan hier jouw premie: https://motornl-verzekering.nl/premie-berekenen/ . Je kunt helemaal zelf kiezen wat je wel en niet verzekerd. Ook is er gratis Pechhulp in Nederland voor houders van de MotorNL voordeelpas! Deze Suzuki GSX-S1000 Katana is al te verzekeren van af €3,21 per maand, voor een WA dekking. Storm, brand en diefstal ook meeverzekeren komt neer op €14,92 per maand. Volledig Casco kost €,39 18per maand. Maar bereken vooral zelf wat de premie gaat worden!
Suzuki SV 650 (2016)
Een opticien had goede zaken gedaan na de introductie. Werkelijk iedereen had er roze brillen gekocht. Ervaren rijders zijn weer kleine kinderen als na afloop de hoogtepunten van de testrit de revue passeren. Die ene geslaagde inhaalpoging buitenom, dat ‘momentje’ in die plotseling natte rechterbocht. Dat enthousiasme en de bijbehorende stortvloed aan anekdotes roept de SV650 automatisch op. De twin biedt nog altijd ontstellend veel leuke motorfiets voor een klein bedrag. Dat beantwoordt de vraag of een 76 pk sterke motorfiets zeventien jaar na dato nog altijd veel indruk maakt.
Het budgetkarakter van de Suzuki ben je gemakkelijk geneigd te vergeten, of met de mantel der liefde te bedekken. Voor het motorblok is dat onnodig. Dat windt jong en oud, beginners en ervaren motorrijders allemaal om de vinger. Het combineert gevoelsmatig het innemende karakter van een V-twin met de souplesse van een viercilinder. Het is ronduit indrukwekkend hoe dit 650’tje in z’n drie uit trage bochten accelereert.
De bescheiden verkoopprijs komt terug in de remmen – vooral vooraan kan het beter en krachtiger – en de vering. Toch gaat het standaardspul best redelijk om met mishandeling op racetempo. Pas op echt hoge snelheid houden voor- en achterdemper het niet meer bij.
Tot die tijd biedt de SV650 ladingen ongedwongen en puur plezier. Het sturen gaat vanzelfsprekend licht, maar toch neutraal en in balans. De Suzuki verteert krap bochtenwerk net zo goed als volgas snelwegwerk. Het blok – de ster van de show – blijft er enthousiast en aanstekelijk aan sleuren. Is dit het begin van weer wat moois?
Wat kost het verzekeren van een Suzuki SV650 via MotorNL Verzekering? Een WA verzekering is al aan te vragen vanaf €3,21 per maand, een WA Beperkt casco verzekering kan al vanaf €9,62 per maand. Een WA Volledig Casco verzekering is al mogelijk vanaf €10,69 per maand. Daar bovenop is ook de nieuwwaarde nog mee te verzekeren.
Suzuki V-Strom 650 XT
Voor € 9.999,- heb je aan de V-Strom 650 XT een zeer praktische allrounder met erg mooie spaakwielen. De lichtvoetige beheersbaarheid, de eenvoudige bediening en de uitgerijpte V-twin spreken in zijn voordeel, al is die bij de laatste update wat van zijn levendigheid verloren. Voor nieuwe motorrijders en heropstappers zijn de kwaliteiten van de 650 prima geschikt. Daarbij biedt de V-Strom 650 een heel behoorlijke reiscompetentie door de ontspannen zitpositie van rijder en passagier, en door de standaard bevestigingspunten voor kunststof koffers. Alleen zou de bijzonder brave en nogal oudbakken verschijning wel eens afgestoft mogen worden.
Suzuki V-Strom 1050 XT
De tijd dat Suzuki een niet te evenaren prijs-kwaliteitsverhouding bood, is al lang voorbij. Zo is de prijs van € 15.499,- niet laag, maar wel gerechtvaardigd. Daarvoor krijg je dan nog altijd een fascinerende 90-graden V-twin, een pareltje van een motor, ook al mist hij in vergelijking met zijn concurrenten een paar paardenkrachten. Dat maakt deze Suzuki weer goed met zijn enorme functionaliteit en zijn riante inzetmogelijkheden: hij beheerst een ontspannen toerrit even zo goed als een dynamische, sportieve uitspatting op het thuiscircuit, toerritten doet hij net zo graag met twee personen in het zadel. Maar waarom de traction control niet hellingshoekafhankelijk is en waarom verwarmbare handvatten optioneel zijn, dat vragen we ons wel af.
Kawasaki Z900 vs. Suzuki GSX-S950
Wat er ook van zij, deze wedstrijd werd allerminst op een ronde beslist. De jury zag dat Suzuki’s GSX-S950 onder luid gejoel de zaal inrolde, waarbij de fotografen elkaar vertrappelden om deze in (halve? ) Ecstar/MotoGP-livrei gehesen mooie jongen op de gevoelige plaat vast te leggen. Een knappe verschijning, maar met een oude ziel onder de handschoenen. Lekker luidruchtig, krachtig, maar minder soepel dan zijn uitdager uit Kobe. Iets hoekiger in de uitvoering, zowel qua looks als qua vermogensafgifte, maar hij klaart de klus overtuigend. Het tekort van 30 pk komt bij dagelijks gebruik en dankzij het mooi volle middengebied zelden tot nooit tot uiting, enkel bij sprintjes richting begrenzer is het verschil met de Kawasaki Z900 groot. Hoog tijd evenwel dat Suzuki afrekent met dat slecht af te lezen en moeilijk te bedienen lcd-dashboard, daar scoor je anno 2022 echt geen half punt meer mee bij de jury.
Kawasaki ging dan weer vol voor de bewezen strategie: uitgaan van de troeven die het sinds jaar en dag tot in de puntjes beheerst. Van het inmiddels gekende Sugomi-uiterlijk, via de perfect te controleren biceps van die oppermachtige vierpitter, tot de geweldige lichtvoetigheid waarmee deze Z900 over het asfalt dartelt. Aangevuld met instelbare traction control, verschillende rijmodi en zelfs bluetooth-connectiviteit op het tft-schermpje is de ouwe getrouwe zo mogelijk meer bijdetijds dan de nieuwe jongen in de ring. Enkel de zithouding op lange afstanden en dan vooral vanuit het zadel bezorgt m enkele minpunten.
Alles opgeteld zijn we geneigd om de vuist van de Kawasaki z900 de lucht in te hijsen in dit gevecht. Qua souplesse, gebruiksgemak en benaderbaarheid hoeft deze knaap nog steeds van niemand lessen te krijgen. Sturen gaat als een tierelier en alles tussen rollen en remmen klaart de Z900 met een grijns op zijn onbeschroomde koppie. Zelden overdonderend, (haast) altijd overtuigend. Al helemaal als je het prijskaartje erbij neemt.